festivaly 2016 » Exkluzivní rozhovor s Philipem TBC k nadcházející ROLLABILITY

Ahoj Filipe, dlouho jsme se neviděli. Vím, že před nedávnem se ti stala vážná nehoda, už je vše v pořádku?

Čau, pravdu máš, dlouho jsme se neviděli. Měl jsem menší nehodu v kuchyni. Chystal jsem se na festival do Košic a přítelkyně ze srandy vymyslela, že bych měl mít jako správnej "buránek" z Nýřan/Prahy do vlaku pořádnej schitzel mezi dva chleby. Do Košic cesta dlouhá, tak mi to přišlo jako dobrý nápad i když jsem řízek neměl asi 10 let. Abych to zkrátil, vznítil se mi olej v hrnci a já, abysme nevyhořeli my, ani sousedi, jsem se jal zachraňovat situaci. Metrový plameny z hrnce od kterých okamžitě chytla digestoř mě ale dost zaskočily. Naštěstí jsem věděl, že nesmím hořící olej hasit vodou (jak jsem si později dohledal, teplota hořícího oleje se pohybuje v rozmezí 400 - 4000°C a každá kapka vody, která se tam dostane zvětší svůj objem 1700x, což jednoduše řečeno znamená explozi!!!) použil jsem tedy utěrku, abych zabránil přístupu vzduchu, ta ale byla moc malá a okamžitě taky chytla. To už začínalo jít do tuhýho, protože oheň se rychle zvětšoval a šířil.

Moje druhá okamžitá reakce byla vzít hořící hrnec a vyhodit ho z balkonu, kde jsem věděl, že nikdo není. No a právě při přenášení hrnce jsem se zřejmě částečně polil hořícím olejem a částečně spálil od plamenů. Odnesly to hlavně ruce a trošku hrudník. Celá tahle situace se odehrála přibližně během 1 minuty, takže si dovedeš představit jakej to byl zmatek. Nicméně zachránil jsem nás i sousedy od vyhoření, což oni dodnes netuší:) Pak už přijeli hasiči a záchranka, která mě okamžitě převezla na oddělení popálenin do Vinohradské nemocnice, kde si mě nechali asi 10 dní. Dnes už jsem skoro zahojený, jen jsem celý léto nemohl na sluníčko a musel se stále chránit. To znamená celý léto v dlouhých rukávech a rukavičkách. Kdo mě tedy v poslední době viděl někde hrát a divil se proč mám bílý rukavičky s ustřiženýma prstama jak Michael Jackson, tak to nebyla moje nová image, ale nutná ochrana.

Bohužel celá wakeboardová/surfová sezóna mě letos minula. Nicméně jsem moc rád, že to dopadlo takhle, protože všechny končetiny mám plně funkční bez trvalých následků. Rada na konec kdyby se někdo dostal do podobné situace: NIKDY nehasit hořící olej vodou!!!!!!!! Ale zakrýt hrnec pořádně tlustým ručníkem/kabátem, aby se zamezilo přístupu vzduchu. A pokud se popálíte, tak okamžitě chladit popálená místa buď pod studenou sprchou nebo ledovými obklady. Teplo z popáleniny se nestihne dostat tak hluboko a tím snižujete jednak stupeň popálení a jednak dobu léčení. Jen doufám, že tyhle rady nebudete nikdo potřebovat.


Loni ti vyšlo druhé album "Kokoro No Hibiki", které dělí od tvého debutu pouhé dva roky. Na nedostatek kreativity si tedy nemůžeš stěžovat :) Máme tedy příští rok očekávat další album?

To by bylo super, ale tentokrát to asi tak rychle nezvládnu. Taky jsem se rozhodl, že teď s dalším albem chvíli počkám a budu svoji sólovou produkci vydávat spíše jako singly a EP. Poskládat album chce hrozně moc času a trpělivosti. A to nemluvím jen o samotné hudbě, ale o celém procesu tvorby od skládání, přes mixdown, mastering, grafiku, distribuci, výrobu klipu, PR atd. Dokud jsem si to nevyzkoušel s prvním albem, nevěděl jsem jak moc je to práce a času. Nemluvě o všech možných spolupracích, kdy týdny a měsíce z někoho taháš vokály, pak to mícháš, pak to předěláváš a znova mícháš a pak ti přijde opravená verze od zpěváka a můžeš začít znova. Letos tedy bude "jen" remixové album, které ale bude rozhodně stát za to. Se styly si jako obvykle hlavu nelámu, takže se zde objeví věci od downtempa, house music, juke pres dubstep, dub, breakbeat až po drumandbass. Podařilo se mi ulovit několik "velkých jmen", ale dal jsem šanci i naprosto neznámým producentům a proběhla i remixerská soutěž. Remixové album bude k dispozici opět zdarma, respektive za dobrovolný příspěvek. A jen pro upřesnění, jelikož už se mě na to pár lidí ptalo...celý to probíhá pouze na základě kvalitní hudby, žádné kupování remixů se nekonalo a ani nebude:)


Na zmiňované nahrávce hostovala i vokalistka Elsa Esmeralda, známá hlavně spoluprací s London Elektricity. Stálo to hodně námahy ji přemluvit ke spolupráci?

V podstatě ani moc ne. Potkali jsme se přibližně před rokem na jednom velkém slovenském festivalu nedaleko Košic, kde jsem hrál a byl tam i Tony Colman z London Elektricity. Spolu s ním měl tenkrát přijet nějaký MC, už si nepamatuju kdo, nicméně ten onemocněl a on jako náhradu přivezl právě Elsu. Já jsem tedy v podstatě ani nevěděl kdo to je, ale hodně se mi líbil její zpěv, tak jsem sebral odvahu a dal se s ní po koncertě do řeči. Samozřejmě vyšlo najevo, že je to úplně v pohodě holčina, takže jsem neváhal a dal jí svoje první album, ať si ho poslechne. Pak už to šlo přirozeným vývojem. Jí se líbila moje hudba, mně její zpěv, takže nebylo co řešit. Poslal jsem jí pár nových beatů z připravovaného alba a ve finále jsme spolu udělali dva tracky na album. No a jelikož si to pěkně sedlo, spolupráce pokračuje dál. Další track tentokrát s mým novým projektem Slippery Jack (Philip
T.B.C. a Jock The Lock) je hotový (budeme teprve vydávat na debutovém EP) a další věci jsou rozdělané.


A jak pokračují práce na remixové verzi alba? Venku je již remix uznávaného producenta Jona Kennedyho z Anglie. Kdo další dostane k dispozici tvé skladby, na co se můžeme těšit?

Remixové album se pomalu ale jistě blíží ke svému zdárnému konci. Jelikož jsem oslovil skoro 30 producentů z celého světa, je s tím celkem hodně práce. Hlavně to ze všech dostat včas, což je skoro nemožný. Kdo všechno se na remix albu finálně objeví ještě přesně nevím, ale bude to výběr toho nejlepšího co se mi sejde. A zatím se mi vracely samý pecky, posluchači se rozhodně mají na co těšit. Tentokrát tam bude i spousta DnB remixů, takže tahle zřejmě nejpočetnější skupina mých fans rozhodně nebude ošizena. Trošku mě mrzí, že nevyšel remix od Neonlight, kteří se nakonec omluvili, že nestíhají a od mistra turntablismu JFB, který to bohužel taky časově nezvládl. Na remixech se podílel například brazilský BTK, maďarský Chris Su, australsko-česká dvojka Shades of Grey, ukrajinský talent I WannaBe a celá řada českých a slovenských producentů.


Vzhledem k tomu, že jsi známý primárně jako DnB DJ, tak je tvá produkce prostoupena experimentálním hip hopem a dubstepem. Svá alba tedy skládáš spíš k poslechu doma, nebo čím je to způsobeno?

Já jsem vždy i v DJingu míchal spoustu stylů dohromady, jelikož je tu ale nejsilnější DnB scéna, tak u živých hraní většinou převažoval DnB. Mám ho moc rád a těžko můžeš na DnB party půlku času hrát experimentální elektroniku, protože lidi přišli na DnB a tak jim nechceš cpát něco, co je nezajímá. Proto asi produkuji spíš ty pomalejší, experimentálnější věci, protože u DJingu se k nim zas tak často nedostanu. Nicméně ve velmi blízké budoucnosti chci vyprodukovat i nějaký DnB. Musím uspokojit své fanoušky a pro mě osobně je to velká výzva. První kousek už je na cestě a to spolupráce s No Money, s kterými jsem již několikrát spolupracoval a nyní pro mě udělali velice povedený DnB remix.


Vždy jsi se snažil své hraní něčím ozvláštnit a nikdy se nejednalo jen o pouhé pouštění ze dvou gramofonů a mixu. Jaký je momentálně tvůj setup, čím jsou nyní tvá vystoupení výjimečná?

Díky, vážím si toho, že to tak vnímáš:) Rád hledám nové postupy, nebojím se experimentovat a dostávat se tak na "neprobádaná území", což je pro mě osobně a snad i pro posluchače zajímavé. Momentálně používám dva gramofony Technics, mixpult Pioneer 909 se šlapkou na ovládání efektové jednotky a sampler Maschine, který zároveň používám i pro ovládání Serata. Jedu tedy teď takovou kombinaci mezi DJingem a "live setem" a to celý se snažím oživovat používáním efektů, scratchováním, beatjuglingem a dalšíma hiphopovýma technikama.


Vedle hudby je tvou vášní cestování a vím, že máš velkou slabost pro Asii. Jak to s tebou vypadá letos, chystáš se někam?

Do Asie a speciálně do Indie jsem se zamiloval hned při první návštěvě asi před 9 lety. A dovolím si říci, že hlavně ta první 3 měsíční návštěva, kterou jsme strávili hlavně v Himálajích mezi buddhisty mě ovlivnila natolik, že mi vlastně změnila pohled na život. Rozhodně o sobě nemůžu tvrdit, že jsem buddhista, ale moc se mi zamlouvá jejich styl přemýšlení a chování se k ostatním lidem. Jak sami říkají, buddhismus v podstatě není náboženství, ale životný styl a tím se snažím řídit. Až když člověk vidí tu hroznou bídu (a nejen v Asii), tak si uvědomí, jak se máme v Evropě/západních zemích dobře. A že vlastně většina "problémů", který tu řešíme, jsou materiální blbosti. Štěstí rozhodně nedosáhneme nějakýma materiálníma hodnotama nebo majetkem. Štěstí je pouze a jen v naší hlavě, stav naší mysli a dokud si to neuvědomíme, budeme nejspíš žít v tom materiálnu. Já samozřejmě nejsem nějaký idealista a vím, že peníze jsou potřeba, bez nich to bohužel nejde, ale právě Asie mi v tomhle otevřela oči. Lidi jsou tam neskutečně chudí, často žijí v nějakých chatrčích nebo přímo na ulici, ale jsou šťastný a jsou ochotný se s váma podělit i o to málo který mají. Pro mě osobně Asie byla něco jako škola života, jak být v životě šťastný a proto se tam asi tak často vracím, abych si to znovu a znovu připomínal.


Rozhovor děláme u příležitosti tvého vystoupení na akci Rollability, kde zahraješ vedle legendární dvojice dj Marky a Stamina MC. Pokud bys potkal někoho, kdo o nich v životě neslyšel, jak bys je ve zkratce popsal?

DJ Marky a Stamina MC jsou nerozlučná dvojice, která už na DnB scéně funguje druhou dekádu. Marky známý pro jeho skvělé DJ skillz a vytříbenou selekci, Stamina MC známý jako dokonalý MC a skvělý support pro každého DJe. Koneckonců, Marky byl jeden z těch, kdo zásadně ovlivňoval můj DJský vývoj.


Díky za rozhovor a těším se na vás v Brně.

 


© 2009 sety.cz | DanP & Pr0ch0r & Halama | Loadtime: | 0,052022s